Adagio -2012

Adagio - 2012

1. O Mio Babbino Caro
(Giacomo Puccini)
Fra operaen Gianni Schicchi, 1918

2. Albinonis Adagio i G-mol
(Tomaso Albinoni i 1700-tallet / Roar Amundsen)

3. Ave Maria
(Franz Schubert)
Op. 52, No. 6, 1825

4. Nessun Dorma
(Giacomo Puccini)
Fra operaen Turandot, 1926

5. Pie Jesu
(Andrew Lloyd Webber)
Fra Requiem, 1985

6. La Luna
(Antonín Dvořák)
Fra operaen Rusalka, 1901

7. Jesus Bleibet Meine Freude
(Johann Sebastian Bach)
Fra kantaten Hertz und Mund und Tat und Leben
BWV 147, 1716

8. In Paradisum
(Gabriel Fauré)
Fra Requiem, 1893

9. Barcarolle
(Jacques Offenbach)
Fra operaen Les contes d’Hoffmann, 1881

10. Panis Angelicus
(César Franck)
Messe á trois voix, Opus 12, 1872

11. In Trutina
(Carl Orff)
Fra Carmina Burana, 1937

12. O Come All Ye Faithful
(John Francis Wade / Frederick Oakeley / Traditional)
Hymne fra 1300-tallet

Prag, torsdag d. 6. september 2012

Kniber mig selv i armen – sidder jeg virkelig her mellem dirigenten Adam Klemens og resten af Prag Philharmonikerne? En overraskende følelse af at være kommet hjem er i min bevidsthed og lige nu kæmper jeg med tårerne, idet orkestret begynder på César Francks “Panis Angelicus”, for det lyder uendeligt smukt. Men jeg må være fokuseret, for når det over 80 mand store orkester spiller og teknikere og min arrangør, den legendariske Wolfgang Käfer, sidder i kontrolrummet og lytter, kan sangerinden jo ikke stå og stortude.

Jeg har aldrig prøvet at synge med så stort et orkester før, og selvom jeg uundgåeligt føler mig som en lille brik dér ved siden af dirigenten, sker der alligevel noget, når jeg begynder at synge. Vi finder sammen og det bliver til musik i den smukke koncertsal, Rudolfinum.
Vi er uden publikum denne dag, der er kun en masse mikrofoner over musikerne, for det er nu, orkesterlyden til mit første klassiske album skal optages. Dette album er helt anderledes end alt andet, jeg har lavet. Gennem årene, indimellem alle mine andre projekter, har tanken om at kunne indspille nogle af mine klassiske favoritter, strejfet mig, men måske er det først nu, tidspunktet er rigtigt…

Signatur - Ann-Mette Elten